donderdag 22 oktober 2009

Activiteiten op vrijdagmiddag

Foto's van John Boom en Joost Houwaart

Op vrijdagmiddag waren er geen lessen, maar kon je intekenen op een buitenschoolse activiteit. Het was verleidelijk om hier de hand mee te lichten, maar Harry kwam persoonlijk langs bij je in de klas als je je nog nergens voor had opgegeven. Hieronder kun je zien wat er zoal te doen was.

Ikzelf kan me nog één activiteit goed herinneren (en mijn ouders ook): een excursie naar de Heinekenfabrieken waar je kon zien hoe bier gemaakt werd. En na afloop proeven. En nog eens proeven. En daarna slingerend op je fiets naar huis. Weet iemand daar nog iets van?

Muziekdocent Kees deed op de vrijdagmiddag een fotoclubje. Hier bijeen in de aula v.l.n.r. Barbara Keyser(geloof ik), Aukje Spoelstra, Mick Richter en waarschijnlijk het achterhoofd van Paul Beumer.

Cor gaf niet alleen franse les, hij deed ook de EHBO cursus. Hier maakt hij aanschouwelijk hoeveel bloed een menselijk lichaam gemiddeld bevat. Vijf liter, als ik me goed herinner.













Karin van Dijk was ooit model voor het vrijdagmiddagfotoclubje van
muziekleraar Kees. Waarschijnlijk begin 1970.

Tijdens een werkweek in het Tropenmuseum, v.l.n.r. Helen of Heleen, nauwelijks zichtbaar een onbekend blond koppie, een onbekend achterhoofd, Hanneke (dacht ik) en Renée Kattewinkel.
Muzieklessen van Kees. Wie zijn dit?



Filmclub-Cor Braam (foto's Robert Last)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten